Czyszczenie łańcucha i napędu

Dbanie o napęd jest niezwykle ważne podczas użytkowania roweru. Podczas jazdy na rowerze, to właśnie łańcuch przenosi siłę naszych nóg na koła roweru.
Bez odpowiedniej konserwacji jest narażony bezpośrednio na czynniki atmosferyczne, pył i kurz oraz zwiększone tarcie ogniw łańcucha.

w artykule:

Łańcuch rowerowy to jedna z najszybciej zużywających się części rowerowych. Wykonuję on największą pracę, podczas przenoszenia siły mięśni i wprawiania tylnego koła w ruch. Ogniwa łańcucha wykonane są z metalu, a podczas jazdy ocierają o siebie. By zmniejszyć tarcie, co za tym idzie zużywanie się łańcucha, trzeba w miejscach newralgicznych nałożyć oliwkę (nie smar).

Dlaczego nie należy smarować łańcucha smarem?

Smar ma dużą gęstość, przez co nie “wejdzie” w te miejsca między ogniwami łańcucha, które powinny być nasmarowane. Dodatkowo smar jest lepki, dlatego już po pierwszej jeździe, łańcuch będzie brudny od pyłu, błota i wszystkiego innego co się do niego przyklei. Cały ten brud, będzie powodował, że zwiększy się tarcie między ogniwamy łańcucha i szybciej się zużyje. Do smarowania łańcucha wykorzystujemy oliwkę (są różne gęstości – w zależności od terenu i rodzaju jazdy).

Czy nowy łańcuch należy smarować?

Spotkałem się z wieloma opiniami na ten temat. Niektórzy twierdzą, że kupiony, nowy łańcuch jest już nasmarowany i nie ma potrzeby go smarować. Ten smar, a w zasadzie tłuszcz – to warstwa zabezpieczająca nowy łańcuch przed warunkami

0 0 głosy
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
0
Would love your thoughts, please comment.x